Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało poradnik „Dobre praktyki dotyczące funkcjonowania jednostek systemu oświaty w okresie zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19”. Jest on dostępny na stronie https://www.gov.pl/web/edukacja/dobre-praktyki-w-zakresie-zdalnej-edukacji–poradnik-men. My przedstawiamy wytyczne dotyczące realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego.
- W zajęciach wymagających aktywności fizycznej generalną zasadą jest wybieranie ćwiczeń odpowiednich do możliwości i sprawności uczniów:
- prowadzenie zajęć wychowania fizycznego za pośrednictwem ustalonej w szkole platformy/narzędzi wykorzystywanych do zdalnego nauczania,
- prowadzenie zajęć z wykorzystaniem propozycji zdalnych lekcji wychowania fizycznego dostępnych w sieci,
- przesyłanie uczniom zestawów ćwiczeń do wykonania w domu, inspirujących uczniów do wykonywania ćwiczeń w warunkach domowych, które umożliwiają zachowanie zdrowia i sprawności fizycznej,
- zamieszczanie filmów instruktażowych dotyczących różnorodnych ćwiczeń,
- przygotowanie zestawów ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych możliwych do wykonania w warunkach domowych,
- dokumentowanie aktywności z wykorzystaniem kart zadań sportowych,
- korzystanie z aplikacji internetowych do pomiaru aktywności fizycznej,
- inicjowanie turniejów w grach indywidualnych, w których uczniowie prowadzą on-line rozgrywki między sobą, np. turniej szachowy,
- challenge – wyzwania dla uczniów w wykonywaniu różnych ćwiczeń, np. pompki, pajacyki, żonglerka, które umożliwiają ustanawianie i pobijanie rekordów,
- pomysły na ćwiczenia domowe:
- ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem sprzętów domowych, takich jak krzesło, łóżko, ręcznik,
- ćwiczenia z przyborami, które uczeń posiada w domu, np. skakanka, hula hop, piłka,
- domowa siłownia, np. obciążenia z butelek z wodą, taśmy, drążki,
- programy treningowe,
- wykonywanie testów sprawności fizycznej,
- korzystanie z aplikacji internetowych do pomiaru aktywności fizycznej,
- rodzice powinni być informowani o możliwościach wykonywania danych ćwiczeń przez uczniów z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, a uczniowie zachęcani – w miarę możliwości – do ruchu na świeżym powietrzu.
- Zajęcia teoretyczne – propozycje:
- planowanie, np. rozgrzewki, planu treningowego, planu żywieniowego,
- edukacja prozdrowotna, zasady zdrowego trybu życia,
zasady gier sportowych, - historie Igrzysk Olimpijskich ery nowożytnej i w starożytności
- przesyłanie materiałów zawierających informacje dotyczące
np. rekomendacji Światowej Organizacji Zdrowia na temat aktywności fizycznej dzieci i młodzieży wraz z zadaniami sprawdzającymi wiedzę z danej dziedziny,
testy teoretyczne sprawdzające wiedzę dotyczącą przepisów poszczególnych dyscyplin sportowych, - udział w projektach sportowych, np. przygotowanie prezentacji lub filmu promujących działania sportowe szkoły,
- organizowanie spotkań on-line ze znanymi sportowcami,
- uczniowie mogą być oceniani za zadane referaty, prezentacje, opracowywanie planów wycieczek, planów żywieniowych (zgodnie z WSO).
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]
Zostaw komentarz
You must be logged in to post a comment.