Zdalne nauczanie WF według MEN

Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało poradnik „Dobre praktyki dotyczące funkcjonowania jednostek systemu oświaty w okresie zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19”. Jest on dostępny na stronie https://www.gov.pl/web/edukacja/dobre-praktyki-w-zakresie-zdalnej-edukacji–poradnik-men. My przedstawiamy wytyczne dotyczące realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego.

  1. W zajęciach wymagających aktywności fizycznej generalną zasadą jest  wybieranie ćwiczeń odpowiednich do możliwości i sprawności uczniów:
    • prowadzenie zajęć wychowania fizycznego za pośrednictwem ustalonej w szkole platformy/narzędzi wykorzystywanych do zdalnego nauczania,
    • prowadzenie zajęć z wykorzystaniem propozycji zdalnych lekcji wychowania fizycznego dostępnych w sieci,
    • przesyłanie uczniom zestawów ćwiczeń do wykonania w domu, inspirujących uczniów do wykonywania ćwiczeń w warunkach domowych, które umożliwiają zachowanie zdrowia i sprawności fizycznej,
    • zamieszczanie filmów instruktażowych dotyczących różnorodnych ćwiczeń,
    • przygotowanie zestawów ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych możliwych do wykonania w warunkach domowych,
    • dokumentowanie aktywności z wykorzystaniem  kart  zadań sportowych,
    • korzystanie z aplikacji internetowych do pomiaru aktywności fizycznej,
    • inicjowanie turniejów w grach indywidualnych, w których uczniowie prowadzą on-line rozgrywki między sobą, np. turniej szachowy,
    • challenge – wyzwania dla uczniów w wykonywaniu różnych ćwiczeń, np. pompki, pajacyki, żonglerka, które umożliwiają ustanawianie i pobijanie rekordów,
    • pomysły na ćwiczenia domowe:
      • ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem sprzętów domowych, takich jak krzesło, łóżko, ręcznik,
      • ćwiczenia z przyborami, które uczeń posiada w domu, np. skakanka, hula hop, piłka,
      • domowa siłownia, np. obciążenia z butelek z wodą, taśmy, drążki,
      • programy treningowe,
      • wykonywanie testów sprawności fizycznej,
      • korzystanie z aplikacji internetowych do pomiaru aktywności fizycznej,
    • rodzice powinni być informowani o możliwościach wykonywania danych ćwiczeń przez uczniów z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, a uczniowie zachęcani – w miarę możliwości – do ruchu na świeżym powietrzu.
  2. Zajęcia teoretyczne – propozycje:
    • planowanie, np. rozgrzewki, planu treningowego, planu żywieniowego,
    • edukacja prozdrowotna, zasady zdrowego trybu życia,
      zasady gier sportowych,
    • historie Igrzysk Olimpijskich ery nowożytnej i w starożytności
    • przesyłanie materiałów zawierających informacje dotyczące
      np. rekomendacji Światowej Organizacji Zdrowia na temat aktywności fizycznej dzieci i młodzieży wraz z zadaniami sprawdzającymi wiedzę z danej dziedziny,
      testy teoretyczne sprawdzające wiedzę dotyczącą przepisów poszczególnych dyscyplin sportowych,
    • udział w projektach sportowych, np. przygotowanie prezentacji lub filmu promujących działania sportowe szkoły,
    • organizowanie spotkań on-line ze znanymi sportowcami,
    • uczniowie mogą być oceniani za zadane referaty, prezentacje, opracowywanie planów wycieczek, planów żywieniowych (zgodnie z WSO).

Brak komentarzy.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby móc dodawać komentarze.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies. Możesz też zmienić ustawienia swojej przeglądarki. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Przeczytaj poprzedni wpis:
4.Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej – uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym

Zamknij