Wsparcie społeczne. Jak dawać i otrzymywać wsparcie?

Wsparcie społeczne to przede wszystkim pomoc w sytuacjach trudnych, stresowych lub przełomowych, których nie można przezwyciężyć. Źródłem wsparcia może być ktoś, na kogo możemy liczyć w trudnych sytuacjach, od kogo możemy uzyskać korzystną i adekwatną pomoc. Podawane źródła wsparcia dzieli się zwykle na rodzinne (mąż, żona, dzieci, rodzice, rodzeństwo i dalsi krewni), przyjacielskie i towa­rzyskie oraz sąsiedzkie. Źródłem wsparcia mogą być nauczyciele, terapeuci, lekarze, pracownicy socjalni itp. Nieadekwatne wsparcie społeczne stanowi czynnik ryzyka i występowania negatywnych stanów emocjonalnych. Ważny jest więc poziom dopasowania wsparcia do oczekiwań osoby potrzebującej pomocy. Odpowiedź na potrzeby odgrywa kluczową rolę, jest wskaźnikiem trafności wsparcia zarówno pod względem jakościowym i ilościowym.

Tematyka szkolenia:

  • Pojęcie wsparcia społecznego
  • Rodzaje, formy i źródła wsparcia
  • Komunikat wspierający i jego wpływ na gotowość do niesienia pomocy

Koszt szkolenia rady pedagogicznej (do 20 osób): 250 zł za jedną godzinę dydaktyczną.
Koszt dla klienta indywidualnego (5 godzin dydaktycznych): 97 zł.

Osoby prowadzące:
dr Katarzyna Pankowska-Koc (poza woj. mazowieckim)
Psycholog, interwentka kryzysowa, arteterapeutka, tutor, specjalistka w obszarze Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, trenerka w obszarze psychoedukacji. Absolwentka I i II stopnia kursu „Ruch rozwijający bazujący na metodzie Weroniki Sherborne”. Autorka wielu publikacji, organizator i uczestnik licznych konferencji i seminariów. Współautorka książki „Edukacja zdrowotna w wychowaniu fizycznym”. Redaktor prowadząca Poradników: Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna w szkole i Wychowanie fizyczne w praktyce. Specjalistka w zakresie bezpieczeństwa. Konsultantka merytoryczna programu o bezpieczeństwie na drodze „Save driving”. Uczestniczka szkolenia Rady Europy w ramach „Programme Pestalozzi”.
mgr Justyna Nowakowska (na obszarze woj. mazowieckiego)
Psycholog, specjalistka w obszarze Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (praca na zasobach). Doświadczenie w pracy z osobami resocjalizowanymi. Tutor. Koordynatorka w projekcie „Jak zapewnić bezpieczeństwo dziecku z cukrzycą w szkole/przedszkolu?”. Trenerka fundacji szkoleń psychoedukacyjnych.

Za pomocą poniższego formularza dokonasz zapisu na szkolenie

Dane szkoły/placówki lub imię i nazwisko (wymagane)

Telefon kontaktowy

Adres email (wymagane)

Liczba godzin dydaktycznych

Uwagi

Brak komentarzy.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby móc dodawać komentarze.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies. Możesz też zmienić ustawienia swojej przeglądarki. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close