Aktualnie obowiązują cztery rozporządzenia dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i przedszkolach. Materiał zawiera wszelkie informacje opracowane na podstawie obowiązujących rozporządzeń.

W pracy nauczycielki/la zdarzają się sytuacje, na które nie do końca ma ona/on wpływ, wtedy możemy jedynie postępować zgodnie z przyjętymi normami i niwelować działanie ewentualnych konsekwencji. Są jednak i takie, które mogą być wynikiem naszej interakcji z uczniami, a dokładnie naszej reakcji na konkretne ich zachowania. Dokument zawiera przykłady nieodpowiednich reakcji i propozycje konstruktywnych działań.

Na przerwie zauważasz ucznia, który wygląda na nadmiernie pobudzonego. Jest to uczeń, z którym będziesz miał/a zaraz lekcje wychowania fizycznego. Zachowanie ucznia nie wróży nic dobrego. Rozpoczęcie lekcji bez wcześniejszej interwencji może skończyć się katastrofą, a przynajmniej niepotrzebnym konfliktem.

Dzieci po wejściu do sali gimnastycznej spontanicznie reagują na będące w zasięgu przybory i przyrządy. Sama ekspozycja bodźców wystarcza do polubienia tych bodźców, zwłaszcza gdy ekspozycja danego bodźca jest połączona z doświadczeniem pozytywnej emocji. Dlatego tak często zdarza się, że zanim zaczniemy lekcję połowa uczniów wisi na drabinkach, a my w nerwach, krzycząc ustawiamy wszystkich na siłę w szeregu.

Przed nami początek roku szkolnego lub inna sytuacja, kiedy stajemy przed nową grupą i czujemy lekkie napięcie. Wiemy, że pierwsze wrażenie jest ważne, ale spokojnie nasi uczniowie też to wiedzą. Jest to czas, kiedy powinniśmy ustalić pewne zasady i wspólnie wypracować plan działania i dlatego...

Program zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej (...)

pełna wersja programu

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies. Możesz też zmienić ustawienia swojej przeglądarki. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close